Moje lalki to...

Każda moja lalka waldorfska wypchana jest owczym runem, które ma specyficzne właściwości: pochłania zapachy (po pewnym czasie lala zaczyna pachnieć domem i swoją małą mamusią - co daje dziecku poczucie bezpieczeństwa), owcze runo długo utrzymuje ciepło, więc po chwili przytulania lala jest "cieplutka". Najważniejsze jest dla mnie jednak to, że owcze runo jest antyalergiczne więc jest to lala bezpieczna dla wszystkich dzieciaczków.Ciało lali wykonane jest ze specjalnego trykotu produkowanego specjalnie na potrzeby osób szyjących lalki, trykot występuje w kilku cielistych odcieniach, które kolorem do złudzenia przypominają naszą skórę.

Włosy laleczek najczęściej wyszyte są z naturalnych włóczek ale czasami pokuszę się o zrobienie włosków naturalnych i takie lale przeznaczone są bardziej dla kolekcjonerów albo starszych dziewczynek.Wszystkie ubranka wykonane są ręcznie, szyję je, robię na drutach bądź na szydełku.

Każda lalka to wiele godzin pracy ale też i niesamowita przygoda i przyjemność tworzenia :)

sobota, 7 kwietnia 2018

Wiosna... powracam :)

Kochani,
wiem, że długo mnie nie było. Bardzo długo. Życie ostatnio mnie jednak nie rozpieszcza. Poważna i ciężka choroba męża po prostu mnie wykończyła. Moje lalki musiały siedzieć cichutko w swoim domku i milczeć. Nie miałam dla nich ani czasu ani nastroju.
Po tak długiej mojej nieobecności i totalnym przewartościowaniu mojego "lalkowego" życia powiem Wam jedno. Warto żyć! Warto walczyć o siebie, o swoje marzenia i o swoje pasje, nawet wtedy, kiedy wszyscy traktują to Wasze "tworzenie" z przymrużeniem oka. Nie ważne, czy lepisz, malujesz, szyjesz, wyszywasz, tkasz... jeżeli wkładasz w to całe swoje serce i jest to Twoją pasją to głowa do góry, nie ma się czego wstydzić. Nie jesteś mistrzynią w materii a ośmielasz się tworzyć? I co z tego! Twórz! Działaj i bądź szczęśliwa. W pracy do dupy? Idź do domu i rozsiądź się ze swoją pasją. Wyciągnij pędzle, druty, szydełko, weź do ręki pióro.
Moje kochane, to Wy stanowicie o swoim szczęściu. Nie dajcie sobie wmówić, że trzeba mieć do tego dużo kasy i super pracę. Fakt, że z pieniędzmi i stabilną pracą idzie poczucie bezpieczeństwa ale kiedy pojawiają się choroby nic to nie znaczy. Nic... To w sobie budujcie swoją wartość, w Waszym wnętrzu jest Wasza siła i często aby trwać potrzebujemy tego małego malutkiego kawałka swojego świata. Moje lalki pomogły mi przetrwać. I chociaż nie było mnie na blogu z Wami - na to nie miałam już głowy - proces twórczy trwał i czasami pozwalał, po ludzku, odetchnąć.
Zamiast lalek tulipany do mojego pokoju :) Siedzę sobie, dookoła mnie moje krasnoludki, tulipanki w wazonie, za oknem powoli zachodzi słoneczko, idzie wiosna, życie się budzi... będzie już tylko dobrze :)

51 komentarzy:

  1. I tego z całego serca życzę! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło Cię widzieć :-) Zgadzam się w pełni z tym co napisałaś, a zapewniam że wiem co mówisz. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja doskonale rozumiem o czym piszesz...Kiedyś się zastanawiała skąd mi się nagle w głowie zrodził pomysł na robótkowanie i blogowanie, to do mnie zupełnie nie pasowało. Potem się okazało, że gdyby nie te moje dziwne pasje, to bym chyba nie przetrwała czasu swojej choroby. Szczęściary jesteśmy, mimo wszystko, i też wierzę że będzie już tylko dobrze:-) Fajnie, że znów jesteś:-) Czekam na lalkowe opowieści...

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozdrawiam Aniu najserdeczniej i zdrówka życzę Twoim najbliższym !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Alee sie ciesze ,ze wrocilas :))) Kochana Zdrowka Zycze Tobie i Twoim Najblizszym Muuusi byc tyyylko Leepiej !!! Co do pasji , bez niej ,bez tworzenie to juz nie byloby to samo zycie !!! :)) Trzeba trwac i robic to co sie Kocha !!! :)) Pozdrawiam Cie Kochana Cieplutko !!! Sciskam Mooocno !!!! :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo zdrowia dla Męża, a dla Ciebie serdeczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, cieszę się , że jesteś;) Ciesz się, że tak dzielnie zwalczasz przeciwności losu, dlatego zwyciężasz;) I tak trzymaj! Tobie i mężowi życzę dużo zdrowia i samych pogodnych dni;) Pozdrawiam was serdecznie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie powiedziane. masz racje tworzenie pozwala przetrwać trudne chwile i sprawa, że jesteśmy szczęśliwi. Ja też się zaczynam tak odnajdywać w pisaniu i powoli w szyciu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę świetny jest ten blog. Nie moge się doczekać kolejnych wpisów.

    Royal1688

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się ten blog. Lubię taką tematykę. Postaram się tutaj częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo piękny wpis, wzruszający i pełen dobrego przesłania. Szczera prawda. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny blog. Bardzo lubię blogi tego typu. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pierwszy rzut oka widać, że blog prowadzony z pasją, a po wczytaniu się w posty mamy tylko potwierdzenie tego :) Piękne tulipany. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wpis, super blog.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudne tulipany aż czuć wiosnę

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie śliczne są te tulipany

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog, tworzysz przepiękne rzeczy! W wolnej chwili zapraszam też do mnie: https://www.fryzomania.pl/category/szczotki-do-brody Może znajdziesz coś dla siebie albo na prezent. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mini dapple dachshund for sale
    teacup poodles for sale
    poodle for sale near me
    https://shihtzupuppiesforsales.com/
    shih tzu for sale

    https://furkittens.com/persian-cats-on-sale/
    https://furkittens.com/main-coon-for-sale/

    OdpowiedzUsuń
  19. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. dcca2798efc81399f9baa1f4f14f672c
    website kurma
    website kurma
    sms onay

    OdpowiedzUsuń
  20. Thank you for your explanation, very good content. 27f3280895d8c289af1d48f2cdfb53e7
    define dedektörü

    OdpowiedzUsuń
  21. Thanks for your article. 6fa1d00648e06d56c085b53b39be214a
    evde iş imkanı

    OdpowiedzUsuń

Miły gościu, zostaw swój ślad po wizycie... będę przeszczęśliwa.